Thursday

21. mars



All god gave og all fullkommen gave kommer ovenfra, fra lysenes Far. Hos ham er ingen forandring eller skiftende skygge.” (Jakob 1,17)

Som mor vil jeg ha fellesskap med mine barn.  Ingen er interessert i et forhold hvor foreldrene bare er en ressursbank, eller hvor barnet bare er en som utfører tjenester for foreldrene.  Vi vil ha fellesskap.  Som mor nyter jeg å se at barna leker og har det moro.  Barnets glede og entusiasme gleder også mitt hjerte.  På samme måte vil Gud først og fremst ha fellesskap med sine barn. 
Det er sant at Gud gir gaver til sine barn, men om jeg tar hans gaver for gitt, som en selvfølge, som om det var hans plikt å gi, da sårer jeg hans hjerte.  Det gjør jeg også om jeg tar imot dem uten glede eller med mistenksomhet og forsiktighet.  Min oppriktige glede over hans gaver er til glede for ham.  Jeg tror at han elsker å se at jeg har det bra, at jeg leker og har venner, spesielt når han er inkludert i fellesskapet. 

 Bønn
Takk for alle de gode gaver Du gir.  Takk for fellesskapet Du gir som er fylt av glede.  Takk for at jeg får leve i den sorgløshet som barnekåret under Din faderlige omsorg gir.

No comments:

Post a Comment