Wednesday

20. mars



 20.  mars 

For jeg vet de tanker jeg tenker om (svensk: de hensikter jeg har med) dere, sier Herren. Det er fredstanker og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere framtid og håp.” (Jeremia 29,11)

Dagens bibelvers er et av mine favorittvers.  Fordi det handler om at Gud faktisk vet hva han gjør og at han tenker godt for min framtid.  I en eldre svensk oversettelse stod det ”jeg kjenner vel de tanker jeg har for dere”.  Det lille ordet ”vel” var viktig for meg, fordi det understreket at Gud var nøye med planene sine for meg.  Ting skjer ikke tilfeldig når Gud er vår Far. 
Som mor er jeg interessert i å se utvikling og framgang i barnas liv.  Det ville vært tragisk om mine barn fortsatte å oppføre seg som treåringer når de er voksne menn.  På samme måte ønsker Gud å se utvikling og framgang i mitt liv.  Som Far vil han at det skal gå godt for meg og jeg tror at han er stolt av meg når jeg lykkes.  Han vil at jeg skal bruke de gaver han har gitt meg på en slik måte at det leder til noe godt, både på kort og lang sikt. 

 Bønn
Herre, takk for at Du alltid vil mitt beste.  Takk for at Din plan for mitt liv handler om fredstanker, framtid og håp.

No comments:

Post a Comment