Saturday

2. mars



”Men talsmannen, Den Hellige Ånd, som Faderen skal sende i mitt navn, han skal lære dere alle ting, og minne dere om alt det som jeg har sagt dere.” ( Johannes 14,26 )
 
Jeg hadde lånt kåpen hennes og så hadde jeg glemt den på restauranten. Hun fikk aldri kåpen sin tilbake. Jeg fortrengte hendelsen og glemte alt.
Noen år senere ble jeg en kristen og tok imot Den Hellige Ånd i mitt liv. Etter en stund begynte en stemme å tale i mitt indre. Det var bare ett eneste ord som lød igjen og igjen: ”kåpen”. Det var ikke slik at jeg hadde lett etter skjulte synder som jeg skulle bekjenne. Det var bare denne stemmen som stille gjentok det lille ordet ”kåpen”, helt til jeg forstod. Jeg forstod at Herren ville minne meg om at det var på tide å gjøre opp. Det var på tide å ta kontakt med den jeg hadde fart dårlig fram mot og gi kompensasjon for skaden jeg hadde påført. Jeg gjorde det og jeg kan forsikre deg om at den freden som kom inn i mitt indre etter min bekjennelse og bot, det var en fred som overgår all forstand.

 Bønn
Herre, takk for at Din Hellige Ånd stadig minner meg om det som er Din vilje for mitt liv. Hjelp meg å være lydhør og lydig når Du maner meg til handling.   

No comments:

Post a Comment