Friday

1. mars



”For du er mitt håp, Herre Herre. Du er min tillit (svensk: trygghet) fra min ungdom av. På deg har jeg støttet meg fra fødselen av. Du er den som drog meg ut av min mors liv. Om deg vil jeg alltid synge min lovsang.” ( Salmenes bok 71,5-6 )

Salmisten beskriver Gud som sin ”trygghet”. Hva som er vår trygghet avsløres lett ved å se på hva det er som trigger vår uro. Dersom du stadig er urolig for ikke å ha nok penger, da setter du din lit til økonomisk trygghet. Dersom du stadig er urolig for å bli arbeidsløs, da har du din trygghet i arbeidet. Dersom du er urolig for relasjonene til andre mennesker, da er det kanskje der din trygghet er forankret.
Gud vil at vi, som salmisten, skal ha vår trygghet i ham. Det er bare han som kjenner vår fortid, vår nåtid og en ukjent framtid.

 Bønn
Herre, takk for at Du vil være min trygghet. Jeg vil være bevisst på å gi over til Deg all uro angående materielle og verdslige ting. Jeg vil takke og lovsynge Deg, Du som har alt under kontroll.   

No comments:

Post a Comment