Thursday

7. februar



”På den tid tok Jesus til orde og sa: Jeg priser deg, Far, himmelens og jordens herre, fordi du har skjult dette for de vise og forstandige, men åpenbaret det for de umyndige. Ja, Far, for slik skjedde det som var deg til behag.” ( Matteus 11,25-26 )
 
Barn er direkte. De har ikke lært å late som noe annet. De kommer med sine tanker akkurat som de er. I boken ”Barn skriver til Gud” av Eric Marshall og Stuart Hample, så ber lille Martha: ”Jeg har mistet votten min igjen og jeg kommer til å gråte meg i hjel hvis ingen forsvarer meg. Gjør du det?”
Som voksen så behøver jeg kanskje ingen som forsvarer meg på grunn av at jeg har mistet en vott, men jeg får komme til Gud med alt som andre kanskje mener er småtterier, men som gir meg bekymringer. Jeg får komme til ham når som helst. Noen mennesker blir så veldig voksne, så forstandige og kloke. De vil helst klare alt selv. De skal få lov å gjøre det, men da har de ingenting å hente hos Gud.

 Bønn
Jesus, la meg aldri bli så stor at jeg ikke får plass i Din favn Nei, jeg vil alltid leve nær Deg, Jeg vil komme til Ditt land (Christer Hultgren).

No comments:

Post a Comment