Tuesday

26. februar



”La oss holde urokkelig fast ved bekjennelsen av vårt håp, for han er trofast som gav løftet.” ( Hebreerne 10,23 )

Jeg leste en reportasje fra en bokmesse. Det var et referat fra et seminar om Gøran Skyttes bok ”Omvendt”. Gøran Skytte er en av de kjendiser som i den senere tid er blitt omvendt til kristen tro. Gøran Skytte har fortalt at da boken, som beskriver hans omvendelse, skulle gis ut så fikk han en mengde gode råd fra folk rundt seg. De aller fleste rådene handlet om at han burde holde tilbake sin bekjennelse, for å unngå å bli stemplet som en tulling. Men Skytte var ikke redd for dette og sier det omtrent slik: ”Uansett hvor lavt man legger listen, så finnes det allikevel en mengde mennesker som mener at man går for langt.”
Jeg likte den formuleringen og følte meg oppmuntret til å være tydelig i å fortelle verden hva Gud kan gjøre i et menneskes liv dersom han få lov. Om vi er aldri så forsiktige når vi vitner om Jesus, så vil det alltid finnes mennesker som føler seg provosert av vår bekjennelse.

 Bønn
Herre, hjelp meg til fortsatt å bekjenne mitt håp i dag. Hjelp meg å legge listen for mitt vitnesbyrd der hvor Du vil den skal ligge, verken for lavt eller for høyt. Da blir mitt vitnesbyrd tydelig og Du får ære.   

No comments:

Post a Comment