Monday

18. februar



”Jeg kunngjør dere, brødre, det evangelium som jeg forkynte for dere, det som dere også tok imot, som dere også står fast i. Ved det blir dere også frelst dersom dere holder fast ved det ord jeg forkynte dere - om dere da ikke forgjeves er kommet til troen. For jeg overgav dere blant de første ting det som jeg selv mottok: At Kristus døde for våre synder etter Skriftene, og at han ble begravet, og at han oppstod på den tredje dag etter Skriftene, og at han ble sett av Kefas, deretter av de tolv.” ( 1. Korinterbrev 15,1-5 )
 
Jeg hørte et radioprogram, hvor de fortalte at gruvedriften i Kiruna og Malmberget er blitt drevet så langt at det ikke lenger er trygt å bo i visse områder der. Man har fjernet så mye masse fra fjellet, at man er redd for at store deler av byen skal rase. Grunnen er svekket og nå må husene flyttes.
Deler av den kristne kirken har et lignende problem. Mennesker har billedlig talt forsøkt å fjerne store deler av Bibelens budskap. Dersom grunnen, Guds ord, får lov å svekkes, for at det skal passe inn i vår tids kultur, da blir det kristne budskapet et utrygt festepunkt.
Klippen, Kristus, forandrer seg ikke, men når kunnskapen om ham uthules, så risikerer man at hele menigheter og felleskap raser sammen dersom de ikke flyttes til en fast grunn.

 Bønn
Herre, hjelp meg å leve mitt liv på trygg grunn - Ditt hellige og levende Ord.   

No comments:

Post a Comment