Friday

1. februar



”For i dag vil Herren åpenbare seg for dere. De tok det som Moses hadde befalt, og førte det fram foran sammenkomstens telt. Og hele menigheten kom og stod for Herrens åsyn. Da sa Moses: Dette er det Herren har befalt dere å gjøre, så skal Herrens herlighet åpenbare seg for dere... Deretter gikk Moses og Aron inn i sammenkomstens telt. Og da de kom ut igjen, velsignet de folket. Da åpenbarte Herrens herlighet seg for hele folket.” ( 3. Mosebok 9,4b-6 + 23 )
 
I dagens bibelvers kan vi se et mønster for hvordan Gud handler.

1) Løfte: Gud lover Moses at han vil åpenbare sin herlighet for folket.
2) Lydighet: Folket gjør det Herren har befalt.
3) Bønn: Moses og Aron går innfor Gud.
4) Velsignelsen fra Gud gis videre: Moses og Aron går ut og velsigner - gjør, taler og tenker godt om og for folket.
5) Oppfyllelse av løftet: Herren viser sin herlighet for alle.

Slik taler Herren til sitt folk også i dag. Ofte er hans løfter til oss knyttet sammen med et oppdrag eller en oppfordring. Dersom du gjør slik, så gjør jeg sånn. Dersom vi ønsker å se løftet oppfylt, så må vi gjøre det som er vår del. Videre må vi søke Herrens åsyn og gi videre av velsignelsen som vi får. Da kommer Herren til å oppfylle sitt løfte til oss.
 Bønn
Herre, hjelp meg til å oppfatte Dine løfter i dag. Hjelp meg også til å være lydig. I dag vil jeg leve for Ditt åsyn. De velsignelser Du gir meg vil jeg gi videre, slik Du leder meg til å gjøre. Takk for at Du vil vise Din herlighet!

No comments:

Post a Comment