Wednesday

9. januar



”For livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort meg fra syndens og dødens lov.” ( Romerne 8,2 )
 
Det å bli en kristen er som å bytte husvert. Så lenge jeg har min gamle husvert så har han rett til å komme til meg hver måned å kreve leie. Men når huset blir kjøpt opp av en annen så har ikke lenger den gamle husverten rett til å kreve noe som helst av meg.
Så lenge jeg tilhørte denne verden, det vil si før jeg ble frelst, kunne den som er herre i denne verden, djevelen, gjøre krav på at jeg skulle tjene ham. Men når Jesus blir Herre i mitt liv så blir han som den nye husverten. Da kan fienden komme og anklage meg både for det ene og det andre, men jeg trenger bare å henvise til Jesus som har kjøpt meg fri og som nå har ansvaret for meg.

 Bønn
Takk, Jesus, for at Du har kjøpt meg fri fra alt det gamle. Jeg er fri fra alle krav fra det gamle livet. Takk for at fienden ikke lenger kan anklage meg for Du har betalt min skyld. 

______________________
Dagens andakt på norsk ==>
Daily devotion in English ==>
__________________________

No comments:

Post a Comment