Sunday

27. januar



”Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om rettferdighet og om dom: Om synd, fordi de ikke tror på meg. Om rettferdighet, fordi jeg går til Faderen, og dere ser meg ikke lenger. Om dom, fordi denne verdens fyrste er dømt… Men når han kommer, sannhetens Ånd, skal han veilede dere til hele sannheten. For han skal ikke tale av seg selv, men det han hører, skal han tale, og de kommende ting skal han forkynne dere.” ( Johannes 16,8-11 + 13 )
 
Av og til kan det føles som om evangeliseringen av verden avhenger av meg og da kan jeg føle meg nedtynget av alle kravene. Men når jeg leser bibelvers som dagens bibelvers, så blir jeg oppmuntret og får ny kraft til å bidra med det lille jeg kan, når og slik som Gud vil. Da ser jeg klart at Gud lar meg gå i ferdiglagte gjerninger, om jeg bare samarbeider med ham.
Det er ikke jeg som skal overbevise verden om synd, rettferdighet og dom. Det er Den Hellige Ånd. Han er også den som skal føre meg og alle som vil, inn i hele sannheten.

 Bønn
Takk for jeg får hvile i forvissningen om at Din Hellige Ånd vil lede meg dag for dag. I visse sammenhenger så leder Du meg til å tie, i andre til å tale. Gjør meg lydhør for Den Hellige Ånds stemme i mitt indre i dag.

No comments:

Post a Comment