Saturday

19. januar



"Sier ikke dere at det ennå er fire måneder, og så kommer høsten? Se, jeg sier dere: Løft deres øyne og se markene, de er alt hvite til høst!”
( Johannes 4,35 )
 
Jeg forteller ofte om kjørelæreren min. For selv om det nå er mange, mange år siden jeg var på kjøreskolen, så husker jeg ting som han sa. Jeg har ikke lenger noe bilde av hvordan han så ut, men jeg husker ordene hans. En ting som han sa var at man aldri måtte låse blikket fast på et sted. Man må veksle mellom å se hva som er rett foran bilen og hva som er langt der framme på veien. Jeg husker at jeg måtte jobbe med den saken. Blikket vil så gjerne feste seg og det merkelige var at da begynte bilen å vingle.
I kristenlivet er det også av betydning å skifte fokus. Det er viktig å se det som er nærme, men for at vi skal holde rett kurs er det veldig viktig at vi også våger å løfte blikket slik at vi ser det større bildet. Disiplene var fokusert på hvordan ting pleide å være. Tankene deres gikk i gamle spor, men Jesus oppfordret dem til å løfte blikket og oppdage nye muligheter.

 Bønn
Herre, hjelp meg i dag slik at jeg ikke stirrer meg blind på det som er velkjent og nær meg. Hjelp meg å løfte blikket og bli inspirert at det jeg da får se.

No comments:

Post a Comment