Thursday

27. desember



”Dette (Jesus) er min Sønn, den elskede. Hør ham!” ( Markus 9,7b )
 
Da vi arbeidet i Norge så bodde vi ikke så langt fra svenskegrensen. Vanligvis kunne vi få inn de svenske radiosendingene. Noen morgener lå jeg i sengen og forsøkte å stille inn på riktig kanal. Forstyrrelsene kunne ofte være ganske sterke og sprakingen overdøvet sendingene. Da måtte jeg forsøke å stille inn kanalen på nytt eller finne en annen frekvens, for jeg ville så gjerne høre nyhetene og den svenske morgenen. Da måtte jeg en stund lytte nøye mens jeg skrudde, slik at jeg kunne høre hvor sendingen kom fram og hørtes aller best.
Gud sender til oss mennesker hele tiden. Han har stadig noe han vil si oss, ord til oppmuntring, ord til formaning eller ord til trøst. Men noen ganger er det så mange forstyrrelser før budskapet når fram til oss at det er vanskelig for oss å oppfatte det han sier. Ofte gir vi da opp og ”slår av”. Men noen ganger må vi ta oss litt mer tid til å justere innstillingen i vårt mottakerapparat. Dette gjør vi ved å lytte konsentrert, i stillhet og ved og ordne forholdene som best vi kan, slik at vi kan høre så godt som mulig.

Bønn
Jesus, takk for at Du sender Ditt budskap til oss mennesker hele tiden, hver dag. Hjelp meg å lytte nøye i dag, selv om det er mange forstyrrelser som vil hindre meg i å høre Din stemme.

No comments:

Post a Comment