Monday

11. november



”Jeg vet om dine gjerninger og din kjærlighet og din tjeneste, din tro og tålmodighet, og dine siste gjerninger, som er flere enn de første. Men jeg har imot deg at du tåler kvinnen Jesabel, hun som sier at hun er en profetinne, og som lærer og forfører mine tjenere til å drive hor og ete avgudsoffer. Jeg gav henne tid til å omvende seg, men hun ville ikke...” ( Åpenbaringen 2,19-21 )

I Tyatira var menigheten full av gode gjerninger, kjærlighet, tro, tjenende sinnelag og utholdenhet. Det var en menighet der de fleste levde etter læreboken og hadde det åndelig godt.
Allikevel fantes det et problem og det var at man ikke tok oppgjør med den urenheten som hadde sneket seg inn i menigheten. Jesus hadde gitt tid til omvendelse, men han inngår aldri kompromiss dersom vi mennesker står imot hans kall til omvendelse. Dersom menigheten fortsatte i sin urenhet så forutsier Jesus den ulykke som skal ramme dem alle.
Men til de som seirer - de som lever rent og lærer andre og leve rent - er løftet fra Jesus at de får makt, samme makt som Jesus hadde. Renhet og åndelig makt går hånd i hånd.

Bønn
Herre, jeg vil leve i renhet. Hjelp meg så jeg ikke tillater det som er urent å komme inn i mitt liv. Dersom jeg har sluppet inn noe urent så takk for tilgivelsens mektige og rensende kraft. Takk for at Ditt blod renser fra all synd når jeg bekjenner min synd for Deg. Takk for at du gir alle mennesker tid til å vende om. Takk for at vi fortsatt lever i nådens tid, slik at vi kan få bekjenne og ta i mot ny renselse. 

No comments:

Post a Comment