Friday

1. november



Når øksen er sløv, og han ikke har slipt eggen, så må han bruke dess større kraft.” ( Forkynneren 10,10 )
 
Jeg hadde bare tre setninger igjen å skrive før jeg skulle avslutte og gå for å lage middag. Plutselig gikk datamaskinen i hvilemodus og sluttet å fungere. Jeg startet den igjen og forsøkte å fullføre det jeg skulle skrive, men etter to-tre ord så skjedde det samme igjen. Dette skjedde flere ganger før jeg tok meg tid til å lese det som stod i dialogboksen som viste seg når datamaskinen gikk i hvilemodus. Det stod at Windows har kanskje en løsning på dette problemet. Jeg klikket videre og forstod at det fantes en stor mengde oppdateringer til Word-programmet som jeg ikke hadde lastet ned og installert. Nå hadde det blitt bråstopp og det skulle vise seg at det tok flere timer å oppdatere datamaskinen slik at den ble funksjonsdyktig igjen.
Noen ganger blir det bråstopp også i vårt kristenliv. Dersom vi i lang tid unnlater å utføre de regelmessige oppdateringene - det den hellige Benedikt kalte ”tilbakekomsten” - å stadig vende tilbake til Kristus, så vil vårt kristenliv snart slutte å fungere.
La oss lytte til Den Hellige Ånds stille påminnelse, hvor han daglig kaller oss til å komme tilbake til felleskapet med Jesus.

Bønn
Jesus, hjelp meg å lytte oppmerksomt til Din stemme og ikke overse Ditt kall til fellesskap. Hjelp meg å være en ”oppdatert” kristen, med aktuell kunnskap om Din vilje for meg akkurat nå.

No comments:

Post a Comment