Monday

21. oktober



”Mine kjære, nå er vi Guds barn, og det er ennå ikke åpenbaret hva vi skal bli!" ( 1. Johannes' brev 3,2a )
 
Jeg liker å tenke på meg selv som ett Guds barn. For meg innebærer barnekåret så mye positivt forbundet med tillit og vekst. Voksenlivet representerer mer det ferdige, det som har sluttet å vokse.
Barnekåret gir også en viss frihet til å mislykkes. Noen har sagt: ”Vær tålmodig med meg for Gud er ikke ferdig med meg ennå.” Det er godt for oss å tenke slik både om oss selv og andre som kanskje ikke alltid oppfører seg slik vi synes de burde. Guds navn - Jahve - betyr ”Jeg er”. Det er bare Gud som er, alle vi andre er i ferd med å bli.

Bønn
Himmelske Far, takk for at jeg får være Ditt barn. Takk for at Du tålmodig holder på å forme meg til den Du har tenkt jeg skal være. Takk for at jeg får være den jeg er, mens jeg vokser.

No comments:

Post a Comment