Wednesday

2. oktober



”Men det i den gode jord, det er de som hører ordet og tar vare på det i et vakkert og godt hjerte, og bærer frukt i utholdenhet.”
( Lukas 8,15 )
 
Det fortelles at Herbert Hoover, som var president i USA på begynnelsen av 1900-tallet, en gang ble spurt om hva som var hemmeligheten bak hans framgang i livet. Ha skal ha svart: ”Med Guds hjelp gir jeg aldri opp.
De menn og kvinner som har hatt framgang i sine liv, har ofte hatt samme innstilling som president Hoover. I Bibelen finner vi samme prinsipp. Det er gjennom utholdenhet og tålmodighet vi bevarer vårt håp (Romerne 15,4). Det er utholdenhet vi trenger for å kunne gjøre Guds vilje og få det han har lovet oss (Hebreerne 10,36).

Bønn
Jesus, tilgi at jeg har så lett for å gi opp ved den minste motgang. Hjelp meg å øve meg i utholdenhet slik at jeg kan gjøre Din vilje og få det Du har lovt.

No comments:

Post a Comment