Saturday

12 oktober



”Like til deres alderdom er jeg den samme, og til dere får grå hår, vil jeg bære dere. Jeg har gjort det, og jeg vil fremdeles løfte dere, jeg vil bære og redde dere.” ( Jesaja 46,4 )

Mange mennesker klarer aldri å lære seg å flyte i vann. De er altfor anspente og urolige. De våger ikke å overgi seg til vannets bærekraft. Dessverre virker det som om vannet bærer oss først når vi våger å slappe av og stole på dets evne til å holde oss oppe. Det er først når vi våger å hengi oss til vannet, hvile i dets favn uten reservasjoner, at vi kan flyte.
Den som på alvor tar med seg løftet i dagens bibelvers inn i den nye dagen, kan sannelig være trygg. Gud lover å bære oss gjennom hele livet og når vi våger å hvile i løftet, kan vi også ha fred i vårt indre, uansett hva vi møter.

Bønn 
Herre, takk for at Du som har skapt meg og lovet å bære meg gjennom hele livet, bærer meg også i dag. Ditt løfte til meg i dag gjelder hver eneste time, hvert eneste øyeblikk av denne dagen.  

No comments:

Post a Comment