Friday

11 oktober



”... lydighet er bedre enn offer...” ( 1. Samuelsbok 15,22 )

Av og til lures vi til å tro at kristenlivet består av gode gjerninger. Det er sant at et ekte kristenliv er fylt av gode gjerninger. Jakob skriver: ”Hva gagner det om noen sier at han har tro, når han ikke har gjerninger? Kan vel troen frelse ham?” (Jakob 2,14)
Men våre gjerninger må alltid komme av vår lydighet mot Guds stemme i vårt indre. Det å hjelpe en gammel dame over gaten er en god gjerning, men om man gjør det når damen skal i den andre retningen, da blir det feil allikevel.
Gud er ikke først og fremst ute etter våre gode gjerninger. Han vil ha vår lydighet.

Bønn
Gud, jeg vil lytte etter Din stemme i mitt indre i dag. Hjelp meg å være lydig enten den sier jeg skal handle eller la være, tale eller tie. Om jeg mislykkes, hjelp meg da å begynne om igjen, slik at jeg kan lytte til hva Du sier til meg. 

No comments:

Post a Comment