Sunday

29. september



”Men bli fornyet i deres ånd og sinn.” ( Efeserne 4,23 )
 
For noen år siden pleide vi å tilrettelegge spesielle bibelhelger for ulike ledere i menigheten. Disse bibelhelgene het ”Lad opp lederen”. Det er viktig for ledere som stadig gir ut av Guds ord, at man får gå avsides og bare ta imot for sin egen del.
Jeg har, som de aller fleste nå for tiden, en mobiltelefon. I min mobiltelefon, som også er en liten håndholdt datamaskin, kan jeg lagre og bære med meg all informasjon som er viktig for meg. Der har jeg Bibelen på ulike språk, ordlister, adresselister, kalender m.m. Den er veldig praktisk å ha, men det oppstår et problem når - jeg sier ikke hvis - jeg glemmer å lade den opp. Da gir den først en stille påminnelse om at den må lades opp. Den gjentar beskjeden etter en liten stund, men om jeg ignorerer disse påminnelsene for lenge, så ender det med at mobiltelefonen dør. All informasjon blir utilgjengelig og jeg står der med en død ting i hånden. Den kan ikke brukes til å ringe med eller noe annet nyttig.
I det åndelige livet får vi også små påminnelser om at Gud vil at vi skal laddes opp. La oss ikke forsømme disse påminnelsene, men la oss sørge for at vi som ledere - d.v.s. formidlere av Guds kraft, kan fungere optimalt.

Bønn
Jesus, hjelp meg å lytte til varselsignalene når jeg har holdt på for lenge, uten å ta tid til egen oppladning. Takk for at Du alltid er nær meg for å fylle mitt liv med Din kraft.  

No comments:

Post a Comment