Monday

23. september



”Salig er den mann som setter sin lit til Herren, som ikke akter på de overmodige og dem som gir seg av med løgn. Herre, min Gud! Mange er de under du har gjort, og mange er dine tanker for oss! Intet kan lignes med deg. Vil jeg kunngjøre dem og tale om dem, er de flere enn at de kan telles.” ( Salmenes bok 40,5-6 )
 
Min svigermor var en gudfryktig kvinne som fikk leve et langt liv. De siste årene av sitt liv bodde hun på et bo- og servicesenter hvor hun i fellesskapet med andre mennesker, fikk være et vitne om Guds kjærlighet og nåde.
Hun var over 90 år gammel da hun en dag møtte en jevnaldrende kvinne som var svært lei seg. De to gamle kvinnene samtalte og begge stod og støttet seg på sine rullatorer. Svigermor forsøkte å trøste den andre og sa: ”Ja, men jeg skal be for deg at alt ordner seg.” Da fnyste den andre kvinnen sint: ”Det der kan jeg slett ikke tro på.” Da svarte min svigermor med bekymret stemme og med betoning på stakkars: ”Stakkars deg som ikke kan tro.”
Svigermor hadde rett. Det er synd på mennesker som ikke har dette faste holdepunktet i tilværelsen som troen gir. Vi som tror bør gjøre alt som står i vår makt, uansett hvor gamle vi er, for å fortelle andre hva Jesus kan gjøre i et menneskes liv.

Bønn
Takk for at jeg i dag får sette min lit til at Du har store planer for Ditt folk. Hjelp meg å vitne for noen i dag om Din makt.

No comments:

Post a Comment