Wednesday

18. september



”For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal fortapes, men ha evig liv. For Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham.” ( Johannes 3,16-17 )
 

Innen rusomsorgen sa man ofte: ”Det finnes ingen håpløse tilfeller”. Dette skulle være en oppmuntring for alle de medarbeiderne som kjempet i motvind og sjelden fikk se en misbruker bli fri. Siden ble dette ”slagordet” forandret på. Noen sa: ”Jo, det finnes håpløse tilfeller, men ingen av oss vet når vi har med et håpløst tilfelle å gjøre.”
Slik er det også når vi forsøker å formidle vår kristne tro til andre. Det finnes sikkert mange mennesker som aldri kommer til å bli troende, men du og jeg vet aldri hvem dette gjelder. Tidlig i mitt kristne liv lærte jeg meg å se alle mennesker som potensielt frelst - kassadamen på nærbutikken skulle kunne bli frelst, mannen som satt ved siden av meg på toget skulle kunne bli frelst, naboen skulle kunne bli frelst. Dette gjorde at jeg møtte mennesker på en ny måte, med en forventning om at det skulle kunne skje noe også i deres liv.

Bønn
Gud, hjelp meg å bevare en aktiv tro på at alle mennesker kan bli frelst og at jeg kan få være med å formidle tro til noen i dag.

No comments:

Post a Comment